A només dos dies que el ministre José Blanco concreti l'abast que les retallades tenen a les infraestructures, alts dirigents d'Adif i Foment han fet bandera avui de la inversió feta els últims cinc anys. En concret: gairebé 7.000.000.000 d'euros que es reparteixen entre l'alta velocitat i les millores a la xarxa de Rodalies i les seves estacions. Foment ha confirmat també que, a finals d'any, els trens de mercaderies d'ample internacional podran arribar a Barcelona des de França. Els combois ho faran, en part, per la línia d'alta velocitat entre Mollet i Girona i entre Figueres i la frontera. Per a la resta de trams, amb vies d'ample ibèric, s'ha construit un tercer carril per fer compatible la circulació. Això passarà entre Girona i Figueres i entre la terminal de Can Tunis i el nus de Mollet pel ramal de mercaderies. Tot això ha suposat per l'Adif una inversió addicional de 337.000.000 d'euros. El 2012 segueix sent la data fixada per l'enllaç amb alta velocitat entre Barcelona i França. I ja en una escala més reduïda, avui s'ha confirmat que la posada en marxa del perllongament de la línia 5 al Carmel es farà com a molt tard, la primera setmana d'agost.