Més de 70 salons, a més de congressos i jornades tècniques han fet d'aquest 2009 un exercici positiu en un any especialment complicat per la crisi econòmica mundial. JORDI HEREU, president del Consell General de Fira de Barcelona "En aquest context negatiu, la Fira de Barcelona va prendre una decisió estratègica, no fàcil d'afrontar, que és no perdre cap saló. Per tant, tirar endavant tots i cada un dels projectes, i diria que aquesta és l'expressió d'una actitud." La valoració que en fan les empreses també ha estat bona. Les enquestes fetes a visitants i expositors donen uns índexs de satisfacció més alts que en altres exercicis. També els indicadors de presència internacional han estat bons, amb més presència d'stands i clients estrangers. JOSEP LLUÍS BONET, president de Fira de Barcelona "S'ha lluitat contra la crisi, a favor de les empreses, a favor dels sectors econòmics, però a més a més no hem deixat d'innovar." La pèrdua d'alguns salons, però, ha estat inevitable, com la del Bread & Butter, que s'ha suplit amb el nou The Brandery. També ha estat important l'arribada de congressos a la ciutat, com el de cardiologia, que estan situant Barcelona com la ciutat de les ciències naturals. Una aposta de nous mercats que es mantindrà en el futur. AGUSTÍ CORDÓN, director general de Fira de Barcelona "El primer pilar ha estat el recolzament indubtable als sectors econòmics i les empreses. El segon, el foment a la internacionalització. I el tercer, com a caràcter fonamental, continuar impulsant la innovació en èpoques de conjuntura tan desfavorable." El 2010 no es preveu un bon exercici perquè molts dels salons que cada tres anys arriben a Barcelona no coincidiran.