MARÍA RODRÍGUEZ, directora de Comunicació Interna de l'Ajuntament "En total hi ha més de 400 persones avui de l'Ajuntament de Barcelona que estan col·laborant perquè tota aquesta prova surti molt bé." "M'hi presento perquè sóc periodista, fa relativament poc que m'he graduat i no he tingut gaires oportunitats de treballar com a periodista." "Hi ha unes places de comunicació que són les que més m'interessen, per treballar del que he estudiat, tot i que m'he apuntat també a organització, perquè avui dia s'ha de provar tot."

En la primera convocatòria, 8.300 aspirants es van presentar per optar a una de les 300 places d’auxiliar administratiu. En aquesta segona prova de selecció, en què es faran proves per a tècnic superior en gestió, enginyeria, art i història, informació i organització, els candidats també hauran de superar quatre proves de caràcter obligatori i eliminatori: tests psicotècnics, coneixements de llengua catalana nivell C1, coneixements de llengua castellana nivell B2 i un test i valoració de les competències professionals.

L’Ajuntament convocarà un total de 18 borses de treball entre 2015 i 2019. L’objectiu principal del govern municipal és incorporar un total de 1.000 persones, majoritàriament perfils tècnics i qualificats, a la plantilla municipal durant el mandat. Alhora, l’oferta pública s’ampliaria en més de 900 llocs de treball per cobrir baixes i jubilacions.

Per poder tirar endavant aquest pla, la Comissió de Govern va aprovar una nova definició dels serveis essencials, en la qual s’inclouen per primera vegada les escoles bressol, els serveis socials bàsics i especialitats i la salut pública, entre d’altres.

El nombre de places que es poden convocar per a oferta pública ve marcada per les limitacions establertes per les darreres lleis de pressupostos generals de l’Estat, les quals limiten al 50 % la cobertura de baixes de personal funcionari. L’Ajuntament calcula en uns 20 milions d’euros l’impacte pressupostari per als quatre anys de mandat.