Cosmobelleza s'ha consolidat com a aparador del sector de l'estètica. Novetats com el maquillatge amb aerògrafs, l'esmaltat permanent d'ungles en un sol pas o l'autobroncejat atrauen el públic. STEVEN BULLON, director creatiu de Cosmobelleza "Barcelona se está conviritendo cada vez más como el punto de encuentro de todos los profesionales de belleza que desean estar al tanto de las novedades" MAIKA SAAVEDRA, Maka Cosmetics "La tendencia que viene par este verano son rizos, rizos muy abiertos y ondas muy abiertas." JOHN ROOM, MACHO Beard Company "Estamos con barbas muy largas y ahora son un poco más cortas, pero siguen pasando el palmo de tamaño." CAROLINE VERDONK, SonnenLand "La tendencia de este verano es llevar tatuajes temporales de oro que imitan joyas y tatuajes varios." L'edició d'aquest any del saló és més gran i hi ha més expositors que l'any passat, en són 210. L'organització espera uns 90.000 visitants, 10.000 més que l'any passat. Tot i que la despesa en perruqueria a Catalunya és un 20% superior a la mitjana espanyola, aquest sector travessa per una situació delicada. La davallada de vendes ronda el 6% i això els ha obligat a reinventar-se. PACO LÓPEZ, Barber Shop "He cambiado mi concepto de peluquería y he recuperado los servicios de ritual o arreglo de la barba." El maquillatge, en canvi, és un segment de mercat en auge. Les vendes van augmentar l'any passat en un 4%. A Catalunya, la despesa mitjana és de 26 euros per persona cada any. Els expositors confien que la fira serveixi per ampliar mercat i donar-se a conèixer, per això s'organitzen ponències i tallers.

El Cosmobelleza és un aparador perquè els 210 expositors (sis més que l’any passat) hi mostrin innovacions i noves tendències, com el maquillatge amb aerògrafs, l’esmaltat permanent d’ungles en un sol pas o l’autobronzejat. Són alguns dels productes i serveis que es poden trobar a la Fira.

Un pilar fonamental d’aquesta edició del Cosmobelleza és la formació. S’organitzen diferents ponències i tallers en què professionals del sector en àmbit nacional i internacional expliquen les noves tècniques i tendències. En aquest sector, és imprescindible posar-se al dia, més encara en aquesta època en què la crisi econòmica està obligant a molts a renovar els plantejaments de la seva oferta de serveis.

Tot i que la despesa en perruqueria a Catalunya és un 20% superior a la mitjana espanyola, aquest sector travessa per una situació delicada, perquè la davallada de vendes ronda el 6% i això els ha obligat a reinventar-se. Segons explica Paco López, de Barber Shop, “he hagut de canviar el meu concepte de perruqueria i he recuperat els serveis de ritual o arreglat de la barba.”

El maquillatge, en canvi, és un segment de mercat en auge. Les vendes van augmentar l’any passat en un 4%. A Catalunya, la despesa mitjana és de 26 euros per persona cada any.