Per Internet... o per la televisió. Més de 1.000 milions de persones van veure aquestes imatges. S'han superat tots els rècords, han estat els moments televisius més vistos de la història dels mitjans de comunicació, més que la final del Mundial de futbol. La marca d'ulleres Oakley, veient aquest ressò mediàtic, ha aconseguit que els miners lluïssin el seu model. Unes ulleres bastant exclusives que costen uns 200 euros. A Barcelona també es poden trobar. VÍCTOR REBOLL, subdirector d'òptica "Porta un tractament especial, és un gris amb fosc, amb un tractament amb Illidi. El que fa és garantir el 100% de protecció ultravioleta. Llavors és idoni per a gent que ha estat molt de temps en unes condicions de poca il·luminació". Però Oakley no han estat els únics que han aprofitat la mediatització del rescat. Apple ha regalat iPods als 33 miners i el Madrid els ha ofert entrades per a un partit al Bernabéu. Segons els experts, les marques busquen captar els valors que desprenen els miners. FRANCESC CANOSA, professor de la Facultat de Comunicació Blanquerna "És evident que amb tota aquesta història dels miners tenim una sèrie d'ingredients: lluïta, heroïcitat, patiment, tota una sèrie de valors. Què fan les marques? Agafen aquests valors i els adhereixen al seu producte. Estàs comprant aquest producte però també estas comprant aquests valors. En el cas dels miners es un guió inmillorable des del punt de vista publicitari". Es calcula que els beneficis que reportarà a aquesta marca serà l'equivalent a una campanya publictiària de 30 milions d'euros. Una companyia amb molta vista.