Entra, remena i marxa de la botiga sense comprar res. És, cada cop, una pràctica més habitual. Així ho demostra l'Indicador de Comerç de Barcelona, presentat avui. Descriu el perfil del comprador actual. És un nou tipus de client que busca les millors ofertes, realitza compres més petites, li costa decidir-se i sovint se'n va amb les mans buides. L'informe s'ha fet a partir d'una enquesta a més de 300 comerços dels diversos eixos comercials de la ciutat. Pretén mostrar per quina situació passa el comerç a Barcelona. El que més interessa els botiguers, la facturació, és un dels elements que més se'n ressent. Prop d'un 70% dels comerciants adverteixen que en l'últim any han guanyat menys. En alguns casos, fins i tot, hi ha hagut caigudes d'un 20%. Tot i això la majoria són optimistes. I si ens fixem en les preocupacions dels comerciants, l'informe revela que estan descontents tant de la qualitat de l'enllumenat públic com de la seguretat. També mostren certa insatisfacció respecte al servei públic de neteja. En canvi, valoren positivament la feina feta des de l'Ajuntament per garantir l'accessibilitat a les botigues i per facilitar la mobilitat als eixos comercials.
L’estudi s’ha fet a partir d’una enquesta a 304 comerços dels diversos eixos comercials de Barcelona amb la intenció de conèixer la situació actual del sector a la ciutat. Segons l’informe, gairebé un 60% dels botiguers està d’acord amb què el client actual busca més les ofertes, sobretot en l’àmbit de la llar i les persones. Un percentatge similar creu que ara es fan compres més petites, principalment en l’alimentació. Les conclusions de l’informe també indiquen que als clients actuals els costa més decidir-se, són menys fidels i, sovint, marxen sense comprar res.
L’estudi també desvela una forta caiguda dels tiquets de caixa i de la facturació, sobretot en l’equipament de la llar i de les persones.
D’altra banda, els comerciants valoren positivament la connectivitat entre els diferents eixos comercials i l’accessibilitat a les botigues. Per contra, posen una nota negativa a l’enllumenat dels carrers, la seguretat i els serveis de neteja i els bancaris.