SIXTE CAMBRA president del Port de Barcelona "Com més port base, més impacte econòmic. És a dir que és important aconseguir fidelitzar les navilieres i aquesta és la nostra estratègia, com he dit públicament moltes vegades des de fa anys, a la ciutat perquè facin aquí les seves operacions d'embarcament i desembarcament, ja que l'impacte econòmic en aquests casos és molt més elevat que les escales de trànsit" JORDI SURIÑACH catedràtic de la UB i autor de l'estudi del Port de Barcelona "En l'àmbit de la congestió, és veritat i l'enquesta de turista de Barcelona així ho recull, doncs que efectivament els creueristes es concentren principalment en unes determinades zones de la ciutat quan arriben i visiten la ciutat. Això és un fet indiscutible"
El sector dels creuers del port de Barcelona ha reivindicat el seu pes en l’economia catalana. Segons un estudi elaborat pel Laboratori d’Economia Aplicada de la UB, en col·laboració amb Turisme de Barcelona, l’activitat des creuers genera una facturació de 796 milions d’euros. També indiquen que els creuers contribueixen al producte interior brut (PIB) de Catalunya amb 413,2 milions d’euros anuals.
Segons l’informe, cada creuer que fa escala al port genera, de mitjana, una facturació total d’un milió d’euros. A més, contribueix amb mig milió d’euros al PIB de Catalunya i permet mantenir nou llocs de treball, set dels quals a la mateixa ciutat. A més, cada escala de creuer, apunten, aporta 200.000 euros en rendes fiscals, ja sigui IVA, IRPF o d’impost de societats.
La voluntat dels directius del Port és potenciar encara més aquest sector. Per aconseguir-ho volen fer que les navilieres estableixin a la ciutat el seu port base, és a dir, que les rutes dels vaixells comencin i acabin aquí. Afirmen que quan els creuers tenen el port base a Barcelona també augmenta el nombre de passatgers internacionals del l’aeroport del Prat.
El coordinador de l’estudi i director del Laboratori AQR-Lab, Jordi Suriñach ha admès que les zones més turístiques de la ciutat estan congestionades. I apunta, precisament, que una possible solució podria ser consolidar que els creuers estableixin el seu port base aquí, ja que si els creueristes passen nit a la ciutat, tenen més temps per visitar altres zones.
El director del Port, Sixte Cambra, ha explicat que aquest estudi no és una reacció a les intencions del govern d’Ada Colau, que ha anunciat que auditarà els efectes positius i negatius dels creuers. Ha afegit que l’informe estava encarregat amb anterioritat al canvi de govern, i que té pendent una reunió amb l’alcaldessa properament.