Cada cop més barcelonins recorren a la roba de segona mà per vestir-se en el seu dia a dia. La cadena Humana ha registrat un increment de clients del 33 % aquest 2022, respecte a les dades de l’any passat. Entre els motius que expliquen l’auge del mercat de segona mà hi ha els preus econòmics i la consciència social i mediambiental dels clients. “Li estàs donant una segona oportunitat a aquesta roba que aniria a la brossa, seria cremada i contribuint en un bucle contaminant”, diu una clienta.

Un públic jove i preocupat pel medi ambient

L’auge de la compra de roba de segona mà va molt lligat al boom de la roba vintage. “Es repeteixen els esquemes en els gustos dels anys 70, 80 i 90, donant com a resultat una barreja curiosa d’estils”, assegura el director de Projectes i Relacions Externes d’Humana, Rafael Mas. També assegura que el públic majoritari d’aquest tipus de botigues és “jove i alternatiu, la majoria amb consciència social i ecològica”. En un context inflacionista, aquests tipus de moda també és una opció per a persones amb menys poder adquisitiu.

Més botigues de segona mà, a Barcelona

L’interès per la roba de segona mà també queda reflectit en les vendes. Una reacció immediata ha estat la proliferació de més comerços dedicats a aquest tipus d’articles. La Fundació Humana, per exemple, assegura que està obrint més botigues a la ciutat. “Abans de la pandèmia teníem 20 botigues a Barcelona. Durant la pandèmia en vam haver de tancar. Ara, veient que el sector s’ha recuperat d’una forma tan positiva n’estem tornant a reobrir, de fet ja en tenim 22 a la ciutat”, ha explicat a betevé Joan Carles Montes, portaveu de la Fundació Humana .

A més, per primera vegada en 35 anys, els establiments d’Humana freguen el milió de clients en els 10 primers mesos de l’any. Concretament, fins a l’octubre, els 22 punts de venda d’aquesta entitat sense ànim de lucre ha rebut 944.000 compradors.