Conserva el braçalet de l'any passat. Per l'Andre és un record, però també una manera de donar a conèixer el festival a Israel. ANDRE KOHLMANN "Faig màrqueting al meu país. Crec que a tothom qui m'ha demanat què és això li he dit que era d'un festival molt bo on vaig anar." Com ell un 70% dels assistents al Circuit són estrangers. Un públic que ve atret per les festes que s'hi organitzen però també per la marca Barcelona. STEVE SADLER, "Barcelona és una ciutat molt bonica. L'arquitectura és sorprenent, el disseny de la ciutat, les platges. Ho té tot, és perfecta!" Una opinió que comparteixen els responsables de l'organització. Per això, l'objectiu d'aquesta cinquena edició és reforçar les activitats diürnes. TESEO CUADRENY, responsable de comunicació Circuit Festival "El que busquem és aprofitar la tirada que té aquest festival per divulgar temes que són d'interès i que de vegades costa molt que arribi al gran públic homosexual." Al llarg de 10 dies 70.000 persones passaran pel certamen. Es calcula que deixaran 50 milions d'euros a la ciutat. Gastaran sobretot en allotjament i dietes, però també fent compres a l'anomenat "Circuit shopping". Es tracta d'un recorregut proposat per la mateixa organització. Hi ha des de bars fins a llibreries o botigues de moda. RAFAEL MARCILLA, propietari botiga ES4U "El mes de julio por ejemplo este año ha sido extrañamente flojo, y yo tengo esperanzas que en la semana del Circuit pueda recuperar todo lo de julio." "Aquest és el primer cap de setmana del festival, però el més esperat no arribarà fins dimarts. És el Water Park Day, una festa que se celebra en un parc aquàtic. Us ho ha explicat, des de la Rambla de Catalunya, Clara Aliaguilla."

El dijous 2 d’agost es va donar el tret de sortida al Circuit Festival, la festa gai i lèsbica que acollirà al voltant de 70.000 persones provinents de mig centenar de països diferents. La versió masculina del festival finalitzarà el dia 12, mentre que el Girlie Circuit, la versió femenina, transcorrerà entre els dies 7 i 13 d’agost.

Efecte econòmic

Segons el grup Matinée, organitzadors de l’esdeveniment dedicat a la comunitat homosexual, el festival aportarà més de 50 milions d’euros per a hotelers i comerciants, a més de la creació de 300 llocs de treballs de manera directa i 600 de forma indirecta.

Water Park Day

El proper dimarts 7 d’agost és la festa grossa, la Water Park Day. Aquesta festa té com a escenari el parc aquàtic Illa Fantasia, que s’ha convertit en els darrers anys en el buc insígnia del festival. La guanyadora d’Eurovisió, Loreen, que visita per primer cop Espanya, actuarà a l’escenari que hi ha habilitat a la piscina d’onades del recinte.

Oferta cultural

Tot i que la festa és l’estrella protagonista de la mostra, la prova és que hi ha una trentena organitzades a les diferents discoteques i sales de la ciutat,  també hi ha programades xerrades, conferències i projeccions de pel·lícules de temàtica homosexual.