Atreure inversió i potenciar la investigació i l’emprenedoria en les telecomunicacions són aspectes que a partir d’ara s’impulsaran des del Barcelona Growth, que aquest dilluns s’ha presentat a l’edifici Media-TIC. La seu farà la funció del que s’anomena “free zone”, zona lliure. En aquest espai, el consistori també hi ubicarà l’oficina d’atenció a l’empresa. Aquestes són algunes de les mesures per fomentar el creixement econòmic que s’han anunciat avui en l’acte de presentació de Barcelona Growth, una nova agència de promoció internacional de la ciutat. Amb la col·laboració d’agents privats, com la Fira o la Cambra de Comerç, es vol fer de Barcelona un referent al món en el camp econòmic.

El projecte, segons ha explicat la segona tinenta d’alcalde, Sònia Recasens, vol implicar tota la societat civil. Aprofitar el potencial en cultura, benestar, coneixement i innovació per impulsar la marca Barcelona.

El centre funcionarà com una zona franca d’emprenedors. Els qui hi treballin tindran bonificacions del 100% en les taxes municipals i quotes de la seguretat social en contractes indefinits. Tràmits, licitacions públiques i recerca de finançament són alguns dels serveis a que oferirà Barcelona Growth a l’empresa.