SALVADOR ALBUIXECH, vicepresident de la Fundació Barcelona Comerç "La pista ha arrelat, ja és part de l'imaginari de la ciutadania de BCN i cada cop hi ha més gent que vol venir, i hem d'intentar que aquesta gent no quedi decebuda per haver de fer una cua gran i perquè hi hagi massa gent."
Per quart any consecutiu la pista de gel promocionada per la Fundació Barcelona Comerç s’ha ubicat a la plaça de Catalunya durant els mesos de la campanya nadalenca. Enguany s’han superat els 95.000 patinadors, un 5% més que l’any passat, que hi han acudit amb 220.000 acompanyats no patinadors. A això cal sumar els 6.000 nens i joves que han patinat gratuïtament gràcies a diferents convenis de caràcter social i esportiu. I els més de 890.000 visitants (21% més que l’any passat) que han passat per Bargelona, molts atrets per alguna de les actuacions esportives i culturals que s’hi han dut a terme.
Tot plegat, més d’un milió de persones, la majoria barcelonines o provinents de poblacions properes, tot i que també hi ha acudit un 20% de turistes, sobretot entre setmana i abans del final de l’any. La màxima afluència de públic s’ha registrat durant els caps de setmana i coincidint amb les vacances escolars, del 19 de desembre al 7 de gener, mentre que en diferents franges horàries s’ha arribat a penjar el cartell d’aforament complet.
Una pista més gran
És per això que des de la Fundació Barcelona Comerç, que agrupa els 18 eixos comercials de la ciutat, ja pensen a ampliar la l’any vinent la superfície de la pista de gel en uns 200 metres quadrats més. L’objectiu seria poder arribar als 100.000 patinadors sense problemes i, alhora, disminuir les cues del cap de setmana. Enguany, els més de 10.000 comerços associats a algun d’aquests eixos han repartit 600.000 vals per patinar a Bargelona, dels quals s’estima que al voltant del 25% han arribat a ser bescanviats a la taquilla.
Les millores de cara a la pista de gel de l’any vinent es podran finançar amb els mateixos ingressos de la pista de gel, que en aquesta edició ha començat a donar beneficis. Els dos primers anys va ser deficitària, però el 2013-14 la venda d’entrades ja va permetre cobrir despeses. Aquest ha estat el primer any que l’Ajuntament aporta diners de la taxa turística per millorar la il·luminació i els entorns de la pista de gel, a més de promocionar-hi els esports d’hivern i la candidatura per acollir els Jocs Olímpics de 2026.