Nou valquíries dalt dels seus caballs. Amb aquesta imatge s'ha donat el tret de sortida a aquesta edició de la Shopping Night. Clarament influenciada per l'òpera i és que no en va ens trobem en el bicentenari del naixement de Wagner i de Verdi i ells han estat el leitmotiv d'aquesta gran festa del comerç del passeig de Gràcia. ALBERT GARRIGA, director de la Shopping Night Barcelona "Ha crescut l'esdeveniment i el relat. L'objectiu es promoure com a destí d'estil de vida i d'un sèrie d'ingredients que es promouen aquesta nit." I allunyant-se del brogit dels espectacles principals del passeig de Gràcia podem trobar tot un seguit de propostes en format més reduït dels més de 90 establiments que participen en aquesta Shopping Night. Un veritable paradís de les compres en el qual alguns troben a faltar algunes marques. VÍCTOR GÓMEZ " Em fa la impresió que les grasn marques o multinacionals no s'hi han adherit. Tenen les llums encesses, no tenen les portes obertes i gaudeixen del que estan pagant els comerços catalans." PILAR SÁNCHEZ "Me gusta, me gusta mucho venir, hay ambiente, hay alegria que ya lo necesitamos. CARME BIOTA "Trobo que és una cosa que està molt bé per fomentar el comerç de la zona i es diferent i crea ambient." "Com podeu veure el Passeig de Gràcia es troba plé de gom a gom, en principi es tracta d'una riuada de curiosos perìo també hi han potencials compradors. I es que aquest és un dels objectius principals d'aquesta incentivar també els comerços que es troben oberts al costat de l'eix principal del Passeig Gràcia.

Els comerciants esperen que la jornada serveixi per dinamitzar les vendes de Nadal i fer, alhora, un reconeixement a la fidelitat dels clients. Al llarg del passeig de Gràcia s’han fet espectacles d’òpera i teatre inspirats en les òperes de Wagner i Verdi. S’hi han pogut veure, per exemple, nou amazones vestides de forma exclusiva per 14 joves dissenyadors del Modafad representant ‘La cavalcada de les valquíries’, de Wagner. A més, el comerç Gratacós ha fet portar tres peces importants del vestuari d”Aida’, de Verona.

A més de l’òpera, José Corbacho també ha estat un dels protagonistes de la festa, que enguany ha tingut un pressupost de 170.000 €, i s’espera que la festa suposi un retorn econòmic d’uns 800.000 €.

La Shopping Night ha programat aquesta aplicació per a iPhone i Android perquè els compradors puguin trobar els millors descomptes.