(Agències/redacció) L’acord per l’aterratge del grup automobilístic xinès Chery a les antigues instal·lacions de Nissan a la Zona Franca permetrà recuperaran fins a 1.250 llocs de treball i produir fins a 150.000 automòbils el 2029, segons s’ha explicat aquest divendres al matí durant la formalització del pacte. El conseller delegat d’Ebro —l’empresa que ha subscrit l’acord amb Chery—, Pedro Calef, ha indicat que l’assemblatge del model elèctric Omoda 5 començarà a finals d’aquest mateix estiu. La previsió és que a la nova planta s’hi inverteixin 400 milions d’euros.

“Un símbol del procés de reindustrialització”

L’acte de signatura l’ha presidit Pedro Sánchez, cap de l’executiu espanyol, que ha destacat que els esforços empresarials i de les administracions per fer realitat aquest pacte “es traduiran en la creació de riquesa i sobretot en la generació i manteniment de llocs de treball”. Aquest acord “és molt més que un gran projecte empresarial, es també un símbol del procés de reindustrialització que viuen Catalunya i Espanya”, ha sentenciat. Sánchez ha destacat també la col·laboració publicoprivada del projecte i l’impuls a la descarbonització de l’economia que representa.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, també present durant la signatura, ha qualificat l’acord de “pas importantíssim” per revitalitzar la Zona Franca: “Teníem molt clar que havíem de construir una alternativa industrial que ens permetés salvar els llocs de treball”, ha assegurat. Per Aragonès aquest acord demostra que “Catalunya desperta confiança com a país on invertir i fer realitat projectes empresarials d’alt valor afegit”.

“És una magnífica notícia per Barcelona perquè guanyem pes industrial“, ha assegurat Jordi Valls, tinent d’alcaldia d’Economia de l’Ajuntament de Barcelona, que ha posat en valor que la ciutat ja “ha fet apostes molt importants en l’electrificació amb altres marques”.

L’arribada de Chery a la Zona Franca, en tres fases

Aquest dijous, el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, ja s’havia reunit amb la cúpula de la companyia al Palau de Pedralbes i poc abans va explicar als mitjans que l’aterratge de Chery a l’antiga fàbrica de Nissan de la Zona Franca es farà en tres fases, que s’aniran “explicant i consolidant” en els pròxims mesos. El conseller també va admetre que la negociació per la reindustrialització ha estat “complexa” i ha tingut “alts i baixos”.

Torrent va apuntar que l’acord entre Chery i Ebro és un “projecte tractor” amb un “potencial molt gran”. El titular d’Empresa i Treball també va confirmar que l’aterratge de la firma asiàtica a la capital catalana ha tingut ajuts econòmics per part de diferents administracions, que ha assegurat que hi haurà “temps d’explicar amb la màxima transparència”.

Després de mesos de negociacions amb la firma asiàtica, l’acord entre la catalana Ebro EV-Motors i Chery es va saber dimarts passat i suposa que Barcelona tindrà la primera fàbrica de cotxes xinesos a Europa.