(ACN) L’antiga torre de control de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – el Prat, a pocs metres de la T2C, acollirà l’acceleradora internacional d’empreses emergents d’Aena, amb cinc projectes d’innovació de l’àmbit aeroportuari, com per exemple facilitar la mobilitat dels passatgers punt a punt, el tractament dels equipatges o impulsar la sostenibilitat a les instal·lacions. Cada un d’aquests projectes disposarà d’un finançament de 50.000 euros amb la possibilitat d’aspirar a tenir un contracte per a Aena per valor de dos milions d’euros.

El president d’Aena, Maurici Lucena, ha subratllat que Barcelona reuneix unes “condicions privilegiades” per acollir aquesta incubadora pel “teixit innovador que ha desenvolupat en les darrers dècades”. Les cinc empreses emergents seleccionades per iniciar el projecte Aena Ventures provenen d’Espanya (Meep i Chinespain), de França (Carwatt), del Regne Unit (Airbot) i dels Emirats Àrabs (Dubz).

Pel que fa a les dues empreses espanyoles, Meep dissenya trajectes punt a punt en què l’usuari pot comprar a través d’una mateixa aplicació els bitllets dels mitjans de transport i escollir diferents tipus de rutes, mentre que Chinespain ofereix una aplicació als turistes xinesos que els facilita el pagament dels serveis.

Prop d’un 90 % de passatgers menys que el 2019 a l’aeroport

Amb opció d’un contracte de dos milions

En la seva visita a les instal·lacions que Aena ha habilitat a l’antiga torre de control, Lucena també ha destacat que l’aeroport és un dels “actius més preuats” de la xarxa i ha desitjat que aquesta iniciativa sigui “el principi d’una llarga i molt fructífera etapa” entre les “start-ups” que s’hi vulguin instal·lar per desenvolupar la seva activitat i Aena. La convocatòria és anual i les empreses després d’uns mesos d’estada a la incubadora poden optar a un contracte de fins a dos milions d’euros.

Un edifici emblemàtic

Lucena ha recordat que l’antiga torre de control, situada en un extrem de la T2, és on es va desenvolupar el planejament i posterior desenvolupament de la “icònica T1” de l’aeroport i ha afegit que l’ens “intenta compaginar” el futur desenvolupament de les instal·lacions i de “l’atenció” d’Aena cap a les “iniciatives més innovadores.