Turisme de Barcelona ha presentat la creació d’un centre d’anàlisi de dades turístiques. Aquesta nova plataforma de gestió publicoprivada s’ha batejat com a Amazing Barcelona i farà servir les diverses dades que es rebin per poder redefinir, digitalitzar i reorientar les estratègies turístiques de la ciutat. La intenció és que, abans de l’estiu, ja s’hagi presentat el pla d’empresa del projecte.
Plantar cara a les grans plataformes
El centre d’anàlisi recopilarà dades com les reserves dels hotels, dels restaurants, els moviments a l’aeroport i el port, les compres que fan els turistes o les cerques que fan per internet. Totes aquestes són dades que aprofiten molt bé les grans plataformes com Booking o Google, i que Turisme de Barcelona, fins ara, no ha fet servir prou.
L’objectiu, a més de donar un impuls al sector, és aprofitar les dades al màxim i que ajudin a prendre decisions als agents de la indústria turística. La idea és també posar en servei una aplicació web que faciliti als visitants i ciutadans informació i funcionalitats que millorin l’estada a Barcelona.
Aquest projecte optarà a l’assignació del fons europeu de recuperació Next Generation i en formaran part, a més del Consorci de Turisme de Barcelona i la Generalitat, el FC Barcelona, Telefónica, Vueling, l’Hospital Clínic i el RACC.