Turisme de Barcelona ha presentat la creació d’un centre d’anàlisi de dades turístiques. Aquesta nova plataforma de gestió publicoprivada s’ha batejat com a Amazing Barcelona i farà servir les diverses dades que es rebin per poder redefinir, digitalitzar i reorientar les estratègies turístiques de la ciutat. La intenció és que, abans de l’estiu, ja s’hagi presentat el pla d’empresa del projecte.

Centre dades turístiques Amazing Barcelona
Acte de presentació del nou centre de dades turístiques

Plantar cara a les grans plataformes

El centre d’anàlisi recopilarà dades com les reserves dels hotels, dels restaurants, els moviments a l’aeroport i el port, les compres que fan els turistes o les cerques que fan per internet. Totes aquestes són dades que aprofiten molt bé les grans plataformes com Booking o Google, i que Turisme de Barcelona, fins ara, no ha fet servir prou.

L’objectiu, a més de donar un impuls al sector, és aprofitar les dades al màxim i que ajudin a prendre decisions als agents de la indústria turística. La idea és també posar en servei una aplicació web que faciliti als visitants i ciutadans informació i funcionalitats que millorin l’estada a Barcelona.

Aquest projecte optarà a l’assignació del fons europeu de recuperació Next Generation i en formaran part, a més del Consorci de Turisme de Barcelona i la Generalitat, el FC Barcelona, Telefónica, Vueling, l’Hospital Clínic i el RACC.