Foto: ACN

(ACN) La comissió per a la reindustrialització de les instal·lacions de Nissan a la Zona Franca s’ha reunit aquest dimecres i ha decidit ajornar fins a finals d’any la decisió final sobre l’adjudicació dels terrenys que ocupava el fabricant nipó. Segons han explicat a l’ACN fonts coneixedores del contingut de la trobada entre administracions, sindicats i parts interessades, Goodman, la firma que juntament amb el “hub” de descarbonització es postula per ocupar l’antiga factoria, ha demanat informació i proves complementàries sobre els terrenys. Amb aquest pas, la decisió queda posposada com a mínim un mes.

El darrer ajornament se suma a un procés que es va treure a licitació el 30 de juny amb la intenció de resoldre’s a l’estiu, però que s’ha anat ampliant successivament fins a arribar a Nadal. El concurs per als terrenys de Nissan, que va tancar el 2021 amb el camí per buscar un substitut ja en marxa, preveu un arrendament de 50 anys i que l’adjudicatari inverteixi almenys 100 milions d’euros. S’estableixen cinc àrees, de les quals dues ja estan adjudicades directament al fabricant de motos elèctriques Silence i a Nissan Motor Ibérica, que manté el centre tècnic d’automoció amb activitats d’investigació i desenvolupament.

L’empresa D-Hub ja ha aconseguit els avals

La decisió d’aquest dimecres arriba després que dimarts D-Hub, el principal candidat a la reindustrialització, aconseguís avals per valor de 48 milions d’euros, que suposen el 60 % de les garanties que havia d’aportar d’inici segons els ajuts concedits al PERTE del vehicle elèctric. El grup liderat per QEV i Btech assegura que els seus “projectes tractors” del pla de reactivació de les fàbriques de l’automobilística japonesa podran tirar endavant, tot i que el procés encara trigarà setmanes a tancar-se.

Els operadors logístics hauran de presentar projectes industrials per reactivar l’antiga planta de Nissan. L’únic per tornar a fabricar a la parcel·la de la Zona Franca és el “hub” d’electromobilitat, un grup de més de 10 empreses liderat per les catalanes QEV i Btech que vol fabricar vehicles dissenyats per al transport de mercaderies i d’última milla als terrenys de la Zona Franca i recuperar marques com l’antiga Ebro. Amb tot, no serà aquest consorci el que presentarà la candidatura sinó el seu soci logístic, l’australià Goodman.