‘Lola, el musical’ recala al Teatre Apolo en ple centenari del naixement de la cantant i bailaora Lola Flores (Jerez de la Frontera, 1923). L’espectacle, però, es va gestar fa uns anys, quan el seu creador i director, Rafael Sánchez, va veure cantar i ballar Verónica Carmona. “La vaig veure actuar i vaig pensar: ‘És la Lola'”, explica.

El musical ressegueix la vida artística —no tant la privada— de La Faraona des dels vuit anys fins la seva mort. Encadena episodis vitals en què apareixen personatges clau en la seva carrera, com el cantaor Manolo Caracol —que encarna Jesús González—, o el guitarrista barceloní Antonio González Batista, “El Pescaílla”, amb qui es va casar, que interpreta Raúl Palomo.

Les veus dels fills

A ‘Lola, el musical’ sonen molts dels temes que van fer popular la cantant, com ‘Lola de España’, ‘A tu vera’, ‘El Lerele’ i ‘Pena, penita, pena’. Altres fragments sense veu acompanyen les escenes coreografiades que il·lustren les gires que va fer per Mèxic, l’Argentina i els Estats Units.

Tenen papers destacats, també com a cantants, Cocaíma Martínez, Naomi Santos i Vito Jiménez, que donen vida als tres fills de Lola Flores: Lolita, Rosario i Antonio. Carlos Nosea, al seu torn, és Carlitos, personatge que fa una mica de fil conductor de l’espectacle.

Signen les direccions teatral i artística Juan Ramón Utrera i Pedro Centeno, mentre que, a Barcelona, s’encarrega de la direcció musical Josep Mas, “Kitflus”, al capdavant d’una orquestra majorment formada per músics catalans. L’espectacle, que enguany ha passat abans per València i Madrid, fa funcions de dimecres a diumenge fins al 24 de setembre.