130 actuacions, vuit escenaris i 250 artistes de 28 països formen el Sónar 2016, que ha començat avui i acabarà diumenge. En aquesta 23a edició ha calgut una inversió de set milions d’euros però l’impacte econòmic que deixarà a la ciutat es preveu que sigui de 72 milions d’euros. Les previsions també apunten que hi haurà 118.000 assistents.
El Sónar+D, ubicat a Montjuïc, es consolida en aquesta quarta edició. Hi haurà 180 activitats i 400 professionals. També hi ha 4.000 inscrits de 57 països i 551 ciutats. És l’espai on s’exploren noves formes de creació, producció i comercialització i, aquest any, format per 30 estudis i laboratoris creatius que presenten les seves idees. El ‘BTV directe’ ha pogut veure, per exemple, una orquestra en directe feta exclusivament amb telèfons mòbils o una guitarra electrònica impresa amb una impressora 3D i que té un cost de només 15 euros.
Una altra de les propostes és la que, a través de Spotify, permet fer un perfil de l’usuari en tots els aspectes, amb tots els seus gustos, que envia posteriorment en una mena de base de dades que guarda tots els “targets” dels usuaris. L’objectiu és enviar-los en el moment i el lloc que ells hagin escollit la cançó més adequada. El Sónar+D és també una proposta molt visual, que juga amb els tactes i les connexions entre persones, colors i sons.