Arribant a l’equador de la Setmana del Llibre en Català, la seva directora, Cristina Domènech, en fa un balanç “molt positiu malgrat la pluja” i coincidir amb la Mercè 2024. La directora creu que la fira “s’està sumant a la festa” i la seva programació “forma part de les festes populars al carrer” d’aquests dies per ser un punt de trobada de lectors i autors.

Aquesta 42a edició ha patit canvi de localització i data i se celebra de forma excepcional al passeig de Lluís Companys, ja que el Moll de la Fusta està afectat per la celebració de la Copa Amèrica. La direcció veu l’Arc de Triomf com “una bona opció alternativa”, però troba a faltar el “format festival” que podien fer al port.

Edició més cèntrica amb menys espai

El canvi de localització ha suposat reduir el format d’aquesta edició, amb menys zones de lectura i escenaris. La directora explica que s’han hagut d’adaptar a un “espai més integrat en el teixit de la ciutat” i que, per exemple, les parades d’aquest any són més petites també. Tot i així, l’organització espera superar la xifra de 60.000 visitants de l’any passat.

A diferència de l’oferta literària que pot haver-hi per Sant Jordi, La Setmana del Llibre en Català concentra el catàleg de 300 segells editorials, més enllà de les novetats, amb la qual cosa ofereix tota mena de llibres de fons en català. Un dels mercats on hi ha més oferta és la literatura infantil i juvenil. Cristina Domènech en remarca la importància per “formar futurs lectors que s’ho passin bé llegint” ja que “la lectura ha de ser un plaer”.