(ACN/redacció) El publicitari Marçal Moliné ha donat part del seu arxiu personal a la Universitat Abat Oliba CEU. La col·lecció està integrada per llibres, documentació d’agència, material audiovisual i apunts personals del publicitari. La universitat ha informat que digitalitzarà aquest material i crearà un observatori digital dins el marc dels estudis de Publicitat i Relacions Públiques, dels quals Moliné va ser professor.

Segons la institució es tracta d’una documentació molt “valuosa” i de gran interès per a estudiants, docents i investigadors de l’àmbit de la publicitat i la comunicació, ja que pertany a una de les figures de referència en el desenvolupament del món publicitari en el transcurs del segle XX al XXI.

Figura central en la transformació de la publicitat

El nom de Marçal Moliné està lligat a les sigles MMLB, l’agència de Barcelona considerada l’epicentre de la transformació publicitària a Espanya. Moliné va estudiar periodisme i va ser un dels membres fundadors de l’agència. L’any 2009 va ser nomenat membre d’honor de l’Acadèmia de la Publicitat. El publicitari també ha rebut el Premi Nacional de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i pertany al saló de la fama del Festival Iberoamericà de la Publicitat.

Dins la seva faceta divulgativa, la Universitat Abat Oliba CEU destaca l’interès de Moliné per “teoritzar sobre els fonaments de la captació de la percepció dels públics”. En aquest sentit la institució ha assenyalat que dues de les seves obres, ‘La força de la publicitat’ i ‘Malícia per a vendre amb marca’, són tota una referència en els estudis sobre publicitat.