Els models barregen tradició i modernitat, per exemple, combinant teixits clàssics com l’encaix amb l’anomenat efecte tatuatge, fet amb brodats. És el cas d’un dels models que ha lluït la model nord-americana Mariana Downing, que aquest dimarts serà una de les estrelles de la desfilada de Clará, que inaugurarà oficialment la 27a edició del Barcelona Bridal Week.

La dissenyadora destaca la importància de ser un dels noms destacats al certamen, que es farà a Fira de Barcelona a partir d’aquest dimarts i fins diumenge, i recorda que “qui vulgui vendre vestits de núvia ha d’estar a la Bridal Week”. La desfilada, que es farà a les sis de la tarda, mostrarà els 35 models més representatius de la marca, que cada any produeix entre 700 i 800 vestits de núvia diferents i un miler dels de festa.

La Barcelona Bridal Fashion Week més internacional

El certament arrencarà demà l’edició més internacional, ja que el 65 % de les marques que s’hi presenten són estrangeres. Procedeixen de 25 països, principalment el Regne Unit, els Estats Units, Itàlia i França. En total, hi presentaran les seves col·leccions 25 firmes.

Tot i el pes destacat de les marques internacionals, la producció estatal és un dels pilars de la fira, que aquest any comptarà amb més de 800 “compradors estratègics”, el doble que l’any passat. Entre aquests compradors destaca la icònica botiga de la Cinquena Avinguda de Nova York Bergdorf Goodman, el protagonista del programa de televisió ‘Say yes to the dress’ Neiman Marcus i les empreses japoneses Hatsuko Ento i Matsuo Internacional.

En els primers dies de la Bridal Week s’hi faran la majoria de desfilades i a partir de divendres la fira obrirà portes a tot el públic amb 300 expositors de marques internacionals i estatals, dels quals prop d’una tercera part participen per primera vegada. L’organització espera rebre més de 18.000 visitants.