Els Pet Shop Boys han tancat la jornada gratuïta al Parc del Fòrum i han fet ballar l’esplanada situada davant l’escenari Amazon, l’únic en funcionament aquest dia. Neil Tennant i Chris Lowe han sortit amb màscares per cantar ‘Suburbia’, amb el qual han encetat un directe sofisticat, amb llums làser fluorescents embolcallant el seu pop de sintetitzadors.

Abans havia inaugurat la jornada el pop guitarrer amb ressonàncies als anys 80 dels madrilenys La Paloma, als quals ha seguit l’actuació del rocker britànic Jake Bugg. Els australians Confidence Man han escalfat l’ambient previ a l’aparició de Pet Shop Boys amb el seu pop electrònic altament ballable.

Format habitual d’una setmana

El Primavera Sound ha recuperat el format habitual d’una setmana de durada (quatre dies al Parc del Fòrum, un de gratuït), després de l’edició del 2022, de dues setmanes i amb assistència de públic multitudinària. Un èxit que va comportar també aglomeracions, cues a les barres i queixes dels usuaris. El festival s’ha repensat per no reproduir aquella situació.

Segons el cap de Comunicació del festival, Joan Pons, “una cosa era una edició excepcional com la del 2022 i l’altra, el que volem que sigui sempre el festival. Hem reduït l’espai i reordenat els escenaris, sempre tenint en compte els fluxos de públic per una millor comoditat. Sense posar topall, calculem, enguany, uns aforaments diaris d’entre 60.000 i 70.000 espectadors”.

Una cosa era l’edició excepcional del 2022 i l’altra, el festival que volem per sempre”
Josep Pons, cap de Comunicació del Primavera Sound

Més públic estranger que a Madrid

És el primer cop que el Primavera Sound celebra dues edicions consecutives, amb gairebé el mateix cartell: la de Barcelona i la de la setmana vinent a Arganda del Rey, prop de Madrid. El públic que està comprant entrada per assistir-hi allà és, sobretot, del territori espanyol i americà, mentre que a Barcelona l’europeu segueix sent, com a mínim, el 50 %.

“Tradicionalment tenim molt públic del Regne Unit, però els preus dels vols després del Brexit no són els mateixos i ho estem notant. Per contra, ens ha sorprès l’augment de públic italià, tot i que hem observat que ara hi ha vols econòmics des de diverses ciutats italianes”, comenta Pons.