Una de les apostes de les darreres edicions del Grec és dur espectacles a llocs singulars on no n’hi sol haver. És el cas de “Corpus” al MNAC. Les tardes dels dies 20 i 21 de juliol i el matí del 22 de juliol, els visitants se sorprendran amb la presència de divuit performers repartits en sis espais del museu. Són les intervencions de “Corpus”, que la seva creadora, Irene Vicente, qualifica d’“exposició performativa temporal”.

Amb l’ajuda d’uns textos explicatius, les accions dels performers ofereixen noves lectures de determinades obres d’art. És el cas de les vuit dones nues que hi ha al davant de les escultures de Josep Llimona i Miquel Blai, a la cúpula del MNAC. “M’interessa veure què passa quan veiem un nu real en contraposició a un nu de pedra, una obra artística. Quina tensió genera”, explica Irene Vicente.

Obres d’art i escenes

En una sala dedicada al retrat burgès del segle XIX hi ha instal·lat una actriu que representa una mil·lenista de classe benestant en el seu dia a dia. “He triat obres d’art de la col·lecció de les quals he pogut inferir un concepte i he traslladat aquest concepte a una escena que instal·lo en la mateixa col·lecció”, detalla Vicente.

Irene Vicente és historiadora de l’art, però ha treballat, sobretot, en el camp de les arts escèniques. Ha estat, per exemple, productora executiva del muntatge ‘Hedda Gabler’, dirigit per Àlex Rigola. També ha estat ajudant de direcció de ‘Ragazzo’, escrita i dirigida per Lali Álvarez. ‘Corpus’, té com a antecedent una peça presentada al Museu Marés durant el cicle Creació i Museus del Grec 2022.