Les cues per veure les dues pel·lícules més esperades pel públic aquest estiu, ‘Barbie’, de Greta Gerwig, i ‘Oppenheimer’, de Christopher Nolan, no s’han fet esperar als cinemes barcelonins. A les portes de diverses sales, han coincidit els espectadors de les dues propostes cinematogràfiques que s’han estrenat el mateix dia, dijous, 20 de juliol. Tot i que la temàtica és radicalment diferent, molts dels assistents asseguren que “estan interessats a veure els dos films”.

Crec que ha estat una bona estratègia comercial. Hi ha qui passa de sala en sala per veure tots dos films”
espectador dels Cinemes Verdi

Cinemes tenyits de rosa

Al voltant de l’estrena de ‘Barbie’ s’ha generat una important campanya de màrqueting. La paròdia feminista sobre la famosa nina de plàstic ha aplegat una gran quantitat d’espectadors, fàcilment reconeixibles pel seu look totalment o parcialment rosa. Tot i així, algunes de les persones que han pogut veure el film asseguren que “no és una pel·lícula infantil”. De fet, la directora, Greta Gerwig, diu que és una proposta crítica, que reivindica el feminisme i que està adreçada a un públic per a majors de 13 anys. “M’agrada que la pel·lícula critiqui el fet de ser una empresa capitalista que fomenta la sexualitat femenina i que alhora reivindiqui la Barbie com un símbol feminista”, explica una espectadora de ‘Barbie’.

Christopher Nolan, el gran reclam d”Oppenheimer’

La gran majoria dels espectadors que han triat ‘Oppenheimer’ per passar la tarda d’aquest dijous al cinema ho han fet atrets pel seu director, Christopher Nolan. Alguns asseguren que feia dies que esperaven l’estrena de la pel·lícula, basada en la història de l’inventor de la bomba atòmica. “M’agraden molt totes les pel·lícules que fa i la temàtica històrica també m’atreu”, explica un espectador. “Feia dies que esperava l’estrena, m’encanten les seves pel·lícules”, afegeix una assistent.