La Inessa és txeca i està estudiant el nivell bàsic 3 de català. Per un dia ha canviat les activitats de l'aula, per una sessió que combina llengua i art al Centre de Cultura Popular La Violeta. INESSA ZORECNA, alumna "Estava pensant que aquesta classe seria més avorrida, i no esperava que fos tan guai." A través de l'anàlisi visual de diferents imatges artístiques, es proposa als participants diferents preguntes per crear diàleg, reflexió i intercanvi d'opinions. Així, es fomenta l'ús del català d'una manera distesa. ANTONI LLEDÓ, professor de filosofia "No és més que observar les imatges i no dir el que són, sinó dir el que està passant. La pregunta fonamental és què passa en aquesta imatge. S'inventen unes històries, s'inventen un relat, llavors, a partir d'aquí, sorgeix un diàleg entre la gent." INESSA ZORECNA, alumna "Què pensàvem sobre la gent, què fan, com són..." Aquest mètode es va originar a Nova York, al Museu d'Art Modern, que proposa una altra manera d'explicar les obres d'art. Ara, el Centre de Normalització Lingüística de Gràcia l'ha adaptat a l'aprenentatge de la llengua i vincula l'activitat al barri i als veïns. MONTSERRAT FREIXENET, delegació Gràcia i Sarrià - Sant Gervasi del CNL de Barcelona "Barregem alumnes i gent del districte per així fer un grup més extens que el que és pròpiament una classe pròpiament dita, i els alumnes també se senten més relaxats, perquè no tenen la professora que els està mirant que parlen una llengua i està pendent de la correcció." Del MoMA a La Violeta de Gràcia. Aquesta altra mirada a l'art complementa les classes de català a través del diàleg i les argumentacions. La propera, serà l'11 de desembre.

Ara, el Centre de Normalització Lingüística de Gràcia adapta aquest mètode a l’estudi de la llengua. Del museu passa a La Violeta, d’aquesta manera barregen alumnes, veïns i entitats del districte. Ja hi ha hagut una primera sessió del taller i la propera es farà l’11 de desembre. La intenció és anar fent aquestes sessions a diferents espais de Gràcia.