Jean Giradoux va intitular aquesta comèdia basada en el mite d'Alcmena després de comprovar que s'havien escrit 37 versions diferents del tema. Es tracta d'un dels molts mites sobre la relació entre homes i déus. Júpiter i Mercuri s'empesquen la manera de seduir la fidel Alcmena, primer enviant Amfitrió, el marit, a la guerra, després fent que Júpiter adopti aparença humana. EMILIÀ CARILLA, director escènic "Ell vol sensacions noves, històries noves. I es fascina per una creació que és seva, que és la raça humana. En queda fascinat. Perquè una cosa és contemplar-la des de dalt i l'altra cosa és viure-la." El director de la companyia Teatre Akadèmia-Eix 49 elogia la traducció que en va fer als anys 30 Ramon Esquerra, que serva el llenguatge irònic i elegant de l'original. EMILIÀ CARILLA, director escènic "Aquesta història d'embolics amb una forma tan sofisticada, amb un llenguatge tan florit, tan, tan precisosista... Això em crida l'atenció. Una comèdia d'embolics disfressada d'una altíssima comèdia gairebé anglesa. No és veritat, perquè és francesa, i molt francesa." Teatre Akadèmia repeteix a l'Almeria, on la temporada passada va aconseguir força ressó amb un muntatge musical.

A l’Almeria Teatre han estrenat ‘Amfitrió 38’, obra d’un dels dramaturgs francesos més notables del període d’entreguerres: Jean Giradoux. Bon coneixedor dels clàssics grecs, sovint actualitzava els seus temes en les peces que escrivia. ‘Amfitrió 38’ reprèn en clau de comèdia el mite d’Alcmena, una mortal a qui Júpiter sedueix usurpant la identitat del marit. El muntatge du el segell de la companyia Teatre Akadèmia.