El tenor nord-americà Gregory Kunde, la soprano búlgara Krassimira Stoyanova i el baríton andalús Carlos Álvarez són, en el primer repartiment, Otel·lo, Desdèmona i Iago (en segon torn Jorge de León, Eleanora Buratto i Zeljko Lucic).

Gregory Kunde ja va ser Otel·lo fa uns anys al Liceu, però en l’òpera de Rossini. “Per mi, el ‘belcanto’ ha estat una base de tècnica formidable. Però Alfredo Krauss em va advertir que la veu se m’eixamplaria, i a partir dels 50 he passat a rols més dramàtics. ‘Otel·lo’ és Verdi, però un Verdi al més alt nivell. Musicalment, anticipa Puccini i el verisme”.

Gustavo Dudamel, rere la batuta

El Liceu havia programat un ‘Otel·lo’ verdià de la Royal Opera House, però les restriccions de transport van obligar a substituir-lo per aquesta de l’Òpera Estatal de Baviera. Un dels reclams que ha esgrimit el Liceu és la batuta de Gustavo Dudamel.

La direcció escènica ve signada per Amélie Niermeyer, qui ha optat per una posada en escena que dilueix el cromatisme en el blanc i negre. El blanc predomina mentre Otel·lo i Desdèmona tenen encara futur com a matrimoni. El negre s’imposa quan el verí de la gelosia que injecta Iago en Otel·lo fa l’efecte desitjat.

L’òpera fa funcions del 27 al 31 de març i, després de Setmana Santa, del 6 al 14 d’abril. Caiguda de la temporada ‘Tannhauser’ de Wagner, tancaran temporada operística ‘La bohème’ de Puccini i ‘Lucia de Lammermoor’ de Donizetti.