Des de fa unes setmanes el color rosa a Barcelona es veu més de l’habitual. A les botigues de roba, als cartells publicitaris, als menús dels restaurants. És un rosa fluor. Rosa xiclet. Concretament el pantone 219-C. Rosa… Barbie. L’estrena de la pel·lícula arriba aquest dijous a les 16 h als cinemes de Barcelona i ha generat un fenomen comercial mai vist fins ara. La nina més famosa de Mattel va sortir a la venda el 1959, i des de llavors ha protagonitzat la infantesa de molts. Per aquest motiu, no és d’estranyar que la pel·lícula sigui una de les estrenes més esperades de l’any.

L’escollida per interpretar la Barbie és Margot Robbie i Ryan Gosling donarà vida al Ken. També formen part del càsting America Ferrera, John Cena, Dua Lipa, Stay Michel i Will Ferrer, entre altres actors. El llargmetratge l’ha dirigit i escrit Greta Gerwig, coneguda directora per pel·lícules com ‘Lady Bird’ i ‘Mujercitas’.

La trama s’ha mantingut totalment en secret durant tota la promoció. Però ha transcendit que l’aposta és arriscada. La Barbie no ha tingut mai una vida, sempre ha estat una noia ja adulta perfecta. Ha tingut professions, roba, amics, hobbies i al Ken. Però no una personalitat. Fins ara. La història explica com deixa enrere un món idíl·lic per tocar de peus a terra en la vida quotidiana dels mortals.

Previsió de llargues cues als cinemes de Barcelona i entrades anticipades

Els cinemes preveuen una alta ocupació per l’estrena, que es podrà veure en català, aquest dijous i les setmanes vinents. La pel·lícula on la Barbie parla en català es projectarà en set cines de Barcelona (Arenas Multicines, Cine Yelmo Westfield La Maquinista, Cinemes Girona, Cines Verdi, Cinesa Diagonal, Cinesa Diagonal Mar i Cinesa SOM Multiespai). Tots esperen que es produeixin cues per aconseguir un bon lloc i un bon horari. Algunes sales fa un mes que van posar entrades anticipades a la venda, com els cinemes Girona o els Mooby Arenas. El primer, a més, regala unes crispetes grans als espectadors que hi vagin vestits de rosa.

A les portes de les sales de cinema s’hi han col·locat unes grans capses —simulant els paquets de la nina— perquè la gent s’hi pugui fer fotos.

Barbiecore, l’estètica que ha conquerit tots els aparadors

L’estètica de la Barbie, coneguda com a Barbiecore, s’ha convertit aquest estiu en la punta de l’iceberg de la cultura pop. Els aparadors de les botigues dels principals eixos comercials de Barcelona són plens de peces de roba rosa. Marques com Zara, Primark, Stradivarius, Kipling o l’exclusiva Valentino han tret una edició limitada inspirada en la Barbie, i han modificat els interiors de les botigues per fer-hi cabre un “pop-up”.

L’estètica Barbicore, que també passa pel maquillatge, la cosmètica i les ungles, per exemple, és segura i atrevida i s’inspira en les nines Barbie i en la moda dels finals dels 90 i principis del 2000. Les xarxes socials són plenes de vídeos de fans que ja han escollit el modelet per anar a veure la pel·lícula als cinemes.

Alimentació, indústries tecnològiques i musicals arriben a acords comercials per la marca ‘Barbie’

L’obsessió per la Barbie travessa la indústria audiovisual. Cadenes de menjar ràpid, com Burguer King, ofereix el menú Barbie. O la clàssica aplicació de joc Candy Crush també s’ha apropiat la fama. A més d’encadenar fruites, ara també pots passar el temps encadenant el logotip de la nina més famosa. La videoconsola Xbox ha tret al mercat la versió rosa, i des d’aquest dimecres, la Barbie també s’ha colat al cercador Google. En escriure la paraula “barbie”, l’escriptori es converteix de color rosa i hi apareixen llumetes. Són només alguns exemples de la voràgine comercial que ha aconseguit la marca.

El passeig Marítim i el centre de la ciutat, escenaris de la promoció

Gràcies a una brillant promoció, la pel·lícula ‘Barbie’ està al centre de moltes converses. Pot agradar més o menys, però se’n parla i és visible. Al passeig Marítim s’han vist patinadores amb els mítics patins roses i blancs i diversos usuaris han compartit a les xarxes l’inconfusible descapotable de la Barbie recorrent el centre de Barcelona.

El boom mediàtic sembla més que aconseguit. Veurem si té el mateix èxit a les taquilles.

Comparteix a: