Quatre dies abans del Dia Internacional de les Dones, La [2] d’Apolo ha acollit Fem(me) Futur, un festival reivindicatiu. Conformaven el cartell Aiala, La Reina i Esperanza Colette, tres propostes emergents liderades per veus femenines.
La idea ha estat de Joni Sahún, del segell Kasba Music, i Anna Sala, de la promotora Sotasons. El títol del minifestival parla per si sol: Fem(me) Futur, jugant amb la paraula “dona”, en francès, i amb el concepte de fer futur. “Hi ha moltes dones que estan fent coses molt interessants, però cal que se’ls doni visibilitat”, assegura Joni Sahún.
Fa uns dies un promotor d’un important festival d’estiu reconeixia que el cartell era gairebé exclusivament masculí. Sobre quotes, els organitzadors ho tenen clar: “Si no hi ha quotes, hi ha discriminació inconscient. S’ha de buscar la paritat”, afirma Sahún. “Cal un canvi de xip dels programadors, per posar el focus a tot arreu”, afegeix Anna Sala.
Dones, joves i amb futur
El festival Fem(me) Futur ha aplegat tres bandes emergents liderades per veus femenines que, a més, tenen com a principal influència la música negra. L’amor per la música soul és el denominador comú, però amb diferents accents: llatí en el cas d’Esperanza Colette, jamaicà en el cas de La Reina, electrònic en el cas d’Aiala.
Es tracta de propostes amb veus molt potents. Tant Lia Kali, cantant de La Reina, com Esmeralda Colette van participar en el programa televisiu ‘La Voz’. Cap de les dues bandes ha publicat encara cap treball, per bé que són imminents EP d’ambdues. En el cas d’Aiala, projecte liderat per Jara Aiala, a la tardor va aparèixer el seu primer llarga durada. Editat per Kasba Music, ha recollit excel·lents crítiques (Mondo Sonoro, Enderrock).