Art conceptual i tecnologia d’última generació tornen a anar de bracet en aquesta edició de l’Eufònic Urbà, rèplica d’un certamen originari de les Terres de l’Ebre. Té lloc a l’Arts Santa Mònica entre el 4 i el 28 de febrer, però enguany, parcialment, també a la xarxa.

El motiu d’aquest fet és que les accions i actuacions presencials no estan autoritzades a museus i centres d’art. Es podran seguir en directe, això sí, al canal de YouTube del certamen. Per contra, sí que es poden visitar les instal·lacions, l’altre element característic de l’Eufònic.

Les instal·lacions de l’Eufònic

Entre les instal·lacions destacades hi ha una peça de Tomonaga Tukuyama, col·laborador habitual de l’artista visual Ryoji Ikeda; ‘Sous les violons, la plage’, una proposta de Cabosanroque que convida a destruir col·lectivament un quartet de Haydn penjat al sostre, o la instal·lació de Lina Bautista ‘Kilobots’, basada en petits robots que funcionen com eixams d’insectes.

A l’Espai Balcó hi trobarem ‘Love Synthetizer’. És una petita pista de ball immersiva on el contacte humà genera una orquestra de sons i llums, obra d’Anaisa Franco i Lot Amorós. “Ara que no podem tenir contacte amb la gent, hem creat un instrument musical que converteix el contacte en un moment màgic”, explica Anaisa.

Accions en “streaming”

Entre les actuacions i accions, sense públic presencial, n’hi ha de Grandia, Martorell i Vilajuana, Lume, Ferran Fages i Carme Torrent, Ilaria Sartori amb Eloisa Matheu i David Aguilar amb Ander Fernández. En canvi, s’han hagut de suspendre una actuació de Ro-e i una performance de Pere Jou i Aurora Bauzà.