Benet Casablancas, un dels compositors catalans amb més projecció internacional, estrena al Liceu la seva primera òpera, ‘L’enigma di Lea’. El llibret és del filòsof Rafael Argullol i la direcció escènica, de Carme Portacelli, amb escenografia de Paco Azorín i coreografies de Ferran Carvajal. L’autor del llibret parla de conte mític per definir ‘L’enigma di Lea’, òpera escrita en la llengua franca del gènere, l’italià. En un univers atemporal, Lea, coneixedora del secret de la immortalitat després d’haver estat posseïda per un déu, està condemnada a errar pel món al llarg dels segles. En tornar al present serà reclosa en una institució anomenada Outsiders, amb els marginats d’un món autoritari i uniformitzador. L’òpera és també una història d’amor, la de Lea amb Ram.

Primera òpera de Benet Casablancas

Benet Casablancas té nombroses composicions per a piano, grups de cambra i orquestra, però relativament poques en l’àmbit de la música vocal. Compondre l’òpera ha estat un repte que l’ha obligat a extreure de si mateix nous registres expressius. Casablancas assegura haver triat els registres vocals i orquestrals per a cada personatge servint el text dramàtic i cita Monteverdi quan afirma haver posat la música al servei de la paraula. L’òpera demana 11 solistes, els més destacats dels quals són Lea, que interpreta la soprano Allison Cook; Ram, que encarna el baríton Juan Antonio López, i el Dr. Schicksal, interpretat pel contratenor Xavier Sàbata. El cor està format per 70 cantaires. ‘L’enigma di Lea’ fa quatre úniques funcions els dies 9, 10, 12 i 13 de febrer.