El que narra 'Allegro' és el dia a dia d'un personatge proper, des que es lleva de bon matí i agafa el cotxe per anar a la feina. El gag visual remet, ja des de l'inici, al llenguatge de Paco Mir, director escènic de l'espectacle. JOAN RIGAT, intèrpret "Jo no era conscient que el llenguatge fos tan diferent com els anteriors. Ha sigut veient el resultat de dir: 'ostres, doncs sí que hem treballat el cos d'una manera diferent de la que treballàvem, per dir, amb en Jordi Purtí'." En cada seqüència els intèrprets canten "a cappella" adaptacions de passatges corals de grans obres de la música clàssica, de Mozart a Puccini passant per Haendel o Bach. Cor de Teatre i Paco Mir van fer primer una tria de músiques, i a partir d'aquí van crear les escenes. DAVID COSTA, director musical de Cor de Teatre "Imaginar-te, aïllar-te de l'obra i veure que et suggereix... quines imatges, quin dibuix mental a l'hora d'escoltar les músiques et passa." Sovint l'acció està completament allunyada del que suggeria la composició original, cas d'aquesta cua de gent en una oficina de correus que interpreta el famós 'Duet de les flors' de l'òpera "Lakmé". Però a vegades el mateix títol de la composició ha donat peu a l'escena còmica. 'El vol del borinot', de Rimski Korsakov, donava molt de joc. 'Allegro' convida, amb humor, a apropar-se a la música clàssica tant a l'entès com al neòfit, al gran, com al petit.