Emulant Alfred Hitchcock i Aleksander Sokúrov, el jove realitzador Spiros Stathoulopoulos ha rodat el seu primer llargmetratge 'PVC-1', en un sol pla seqüència de 85 minuts. S'accentua així el dramatisme d'una història sobre uns delinqüents que extorsionen una dona col·locant-li un collaret bomba al coll. SPIROS STATHOULOPOULOS, realitzador 'No tiene cortes porque el tiempo no se puede cortar. Y porque la película tiene que ver con el tiempo, porque es una bomba de tiempo'. La cruesa de la història ve amplificada pel fet que està basada en fets reals ocorreguts a Colòmbia l'any 2000, encara més patètics perquè el tràngol de la protagonista no va durar 85 minuts com a la cinta, sinó set hores. La pel·lícula, un dels nou llargmetratges que es projecten a la mostra al costat de nou documentals i una vintena de curts, exemplifica perfectament el discurs temàtic de l'edició d'enguany. JUAN CARLOS CONCHA, director artístic de Diàspora 'Este año podríamos llamarlo como adaptación de la realidad al cine. Ese sería el hilo conductor de las películas' Els realitzadors són presents a les projeccions i després d'aquestes el públic pot formular preguntes. 'Diàspora', que va començar com una petita mostra de la producció artística i escènica de Colòmbia, s'ha anat escorant, des de la tercera edició, cap al setè art.