La companyia Dagoll Dagom, amb gairebé 50 anys de trajectòria, prepara el seu darrer musical de creació. Una versió molt lliure de ‘L’alegria que passa’, de Santiago Rusiñol. L’autor la va escriure el 1898 i l’anomenava ‘Quadre líric en un sol acte’. Amb música d’Enric Morera, és un exemple del teatre líric català que va impulsar el modernisme en el tombant del segle XX.

Una peça breu, que Dagoll Dagom allarga amb trames i personatges nous i renova musicalment per convertir-la en un musical contemporani. La història confronta dos mons: un poble gris, anodí, on la gent viu com aturada en el temps, i la companyia d’artistes —de circ en l’original, ara de musical— que hi aterra per fer funcions.

26è espectacle de creació

“En el fons és un autohomenatge, perquè nosaltres vam ser una companyia itinerant, que es guanyava la vida fent bolos”, afirma Anna Rosa Cisquella, cofundadora de Dagoll Dagom i productora artística de la proposta.

‘L’alegria que passa’ és el 26è i darrer espectacle de creació de Dagoll Dagom, però no el de comiat de la companyia, que vol dir adeu amb una quarta versió de ‘Mar i cel’. Anna Rosa Cisquella signa la dramatúrgia amb Marc Rosich (direcció escènica), Andreu Gallén (direcció musical) i Ariadna Peya (direcció coreogràfica). “Hem treballat amb gent jove… és una manera de passar el testimoni de la nostra experiència com a companyia”, explica Cisquella.

Repeteixen amb Dagoll Dagom Àngels Gonyalons (la primera Blanca a ‘Mar i cel’) i Mariona Castillo (‘Cop de rock’), en un repartiment en el qual figuren també Jordi Coll, Júlia Genís, Eloi Gómez, Pol Guimerà, Basem Nahnouh, Pau Oliver i David Pérez-Bayona.