Comic Barcelona 2022

El Còmic Barcelona tanca l’edició del 40 aniversari recupera gairebé les xifres de visitants que tenien abans de la pandèmia. Després de dos anys d’edició en línia, al voltant de 110.000 persones han passejat per la mostra que enguany ha incrementat el nombre d’expositors, amb una considerable presència d’editorials, llibreries i botigues especialitzades. També s’han ampliat el nombre de xerrades, entrevistes i classes magistrals en què han desfilat desenes d’autors i editorials, que han presentat les últimes novetats. Bona part d’aquestes activitats s’han dedicat a repassar alguns dels moments, noms i obres clau dels 40 anys de saló.

Augment del públic infantil

L’aposta Comic Kids adreçada als més menuts ha estat, segons l’organització, tot un èxit. Així ho ha explicat Meritxell Puig, directora del saló: “Hem vist molts joves, moltes famílies i gent nova venint a descobrir el còmic”. Segons ha assegurat Puig, “la part del Comic Kids ha estat sempre plena”.

Comic Kids ha tancat l’edició d’enguany amb una sessió de cinema infantil que ha estat plena de gom a gom. Destaquen també la programació de divendres dedicada a grups escolars, que van participar en tallers de còmic, xerrades —algunes dedicades a reflexionar sobre la guerra a través del manga— i una trobada amb Iñaki Zubizarreta sobre l’assetjament escolar, que va reunir més de 700 alumnes a l’auditori del recinte firal de Montjuïc. Aquesta és l’activitat escolar més multitudinària de totes les edicions del Còmic Barcelona. L’organització reconeix estar “emocionats” davant la resposta del públic que, segons expliquen, “ha tornat amb moltes ganes i il·lusió”.

Amb la vista a posada a la 41a edició

Tot i que Puig no ha volgut revelar detalls, ha reconegut que ja tenen coses en marxa de cara a la propera edició. “Aquest any ens hem basat en autors nacionals perquè són els que han estat 40 anys i l’any vinent ja estem pensant en autors internacionals”, ha avançat.