El Choreoscope, Festival Internacional de Cinema de Dansa recupera la presencialitat amb projeccions a la Filmoteca entre el 14 i el 17 de setembre i al Cinema Maldà els dies 18 i 19. L’organització ha rebut 1.500 curtmetratges, el doble que l’any passat, senyal que la pandèmia ha fet que ballarins i corògrafs veiessin en l’audiovisual un aliat per vehicular els seus treballs, segons explica el director del certamen, Loránd János.

La present edició ha engegat a la Filmoteca amb la projecció de ‘Malditos’. Prèviament, els seus directors, Elena Goatelli i Ángel Esteban han recollit el Premi Retrat d’una Generació pel seu compromís alhora de reflectir la precarietat del sector cultural a Espanya. La cinta, una docuficció, planteja l’esgotador periple d’una companyia d’actors per muntar un espectacle.

50 curts, 11 llargmetratges

Altres llargmetratges destacats són el britànic ‘Romeo and Juliet: Beyond the words’, de Michael Nunn i William Trevitt, una relectura del clàssic que el festival guardona amb el Premi Aportació Excepcional al Cinema de Dansa; o el documental de Rob Frutchmann ‘Moving stories’, inèdit a Espanya, sobre el treball de la prestigiosa companyia Battery Dance amb nens refugiats a països com l’Iraq .

Però el plat més fort de la graella és la completa retrospectiva dedicada al coreògraf i realitzador belga Wim Vandekeybus, de qui es projecten ‘Here After’, ‘The last words’, ‘Blush’ o ‘Galloping Minds’, entre d’altres. Vandekeybus és també guardonat pel certamen, en aquest cas amb el Premi Honorífic.