El president de la Generalitat va inaugurar ahir la mostra "Catalunya Moto". L'acte va aplegar nombroses persones vinculades al sector, tant en el vessant industrial com en el competitiu, amb la presència d'alguns pilots d'èxit com Pol Aspargaró, Toni Elias o Ángel Nieto. Dels quatre àmbits que conformen la mostra -indústria, societat, competició i tecnologia-, el que ocupa més espai és l'industrial. Hi ha una trentena de models fabricats a Catalunya per Derbi, Sanglas, Ossa, Montesa o Rieju, amb alguna màquina icònica, com la popular Impala... Un passat esplendorós per un present més modest. MAX LLAMAZARES, comissari de la mostra "De totes maneres, per exemple, Bultaco, fins ara havia deixat d'existir i el 2014 anuncien que tornen. Ossa va tancar portes als anys 80 i el 2010 revifa. És una mica una muntanya russa però mai no hem deixat de tenir fàbriques de motocicletes..." L'àmbit social parla dels clubs d'usuaris, de les concentracions o de la indústria auxiliar, mentre que l'espai dedicat a la competició constata l'enorme pes dels pilots catalans en la història del motociclisme, fins a la supremacia actual. MAX LLAMAZARES, comissari de la mostra "Segurament, el present també és herència del passat. Del fet d'haver tingut aquestes fàbriques tan importants, també fa que tinguem, ara, aquests pilots campions del món tan importants." Un últim apartat és una finestra al futur, amb una dotzena de motocicletes elèctriques, algunes de prototips, fabricades al país...