Fa poc més de dos anys, va néixer la Fundació Barcelona Music Lab amb la voluntat d’analitzar i entendre cap on evolucionarà el futur de la música. En un context de digitalització social, la interacció que té i tindrà la música amb la ciència, la digitalització i els mercats esdevé clau i és motiu d’estudi per la Fundació.

Aglomerar els diferents factors que componen el sector

En una entrevista al betevé directe de la franja de tarda el director de Barcelona Music Lab, Miquel Curanta, ha explicat que “Barcelona és, de manera oficiosa, la capital europea de la indústria de la música“. A banda de l’apartat sonor i creatiu, en un sector que mou tants diners anualment, hi ha molts d’altres que no hi formen part, però que hi participen directament.

Com esmenta Curanta, quan es planifica un festival, “has de tenir en compte altres sectors que hi participen de manera directa o indirecta. Com per exemple la sostenibilitat, la mobilitat, la seguretat dels assistents“. La Fundació, doncs, vol aglomerar tots aquests factors que intervenen i creen el sector musical perquè remin cap a la mateixa direcció i així convertir la ciutat en referent musical per al món.

La transició energètica com a punt clau

Un dels problemes i qüestions a abordar per part de tots els festivals de música d’arreu és la petjada ambiental que deixen. Precisament per col·laborar positivament en aquest punt, la BCN Music Lab ha posat en marxa l’Energy Challenge 2024. Es tracta d’una iniciativa que neix com una oportunitat per accelerar la transició energètica en els festivals de música.

Concretament, és una plataforma única que engloba vuit empreses emergents —startups— amb solucions innovadores per reduir les emissions dels diversos festivals de música barcelonins. Enguany participaran com una prova pilot en diversos festivals com per exemple el Ítaca Cultura, el The Project i el Cruïlla Festival. El projecte es basa es abordar tres grans reptes energètics: la monitorització i l’optimització del consum d’energia, la integració d’energies renovables i la sensibilització de participants, artistes i proveïdors.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a