Els acomiadaments són una constant en temps de crisi. La Sala Versus Glòries treu pes a l’assumpte i converteix un acomiadament en una comèdia. És ‘Angle mort’, escrita a quatre mans per Roc Esquius i Sergi Belbel i dirigida per Lluís Elías.

Belbel torna al món empresarial d’‘El mètode Grönholm’, si no fos que aquí, en comptes d’un procés de selecció de personal, es tracta justament del contrari. Un petit empresari es veu obligat a acomiadar una treballadora. En té dos més i entre tots provocaran situacions que aboquen l’emprenedor a perdre els papers.

L’angle mort i l’angle viu

El títol fa referència a l’angle mort de l’escena. Està dividida en dos triangles, un per a despatx de l’empresari i l’altre per a la sala d’espera on hi ha els treballadors. La gràcia de la proposta d’Esquius i Belbel és que l’espectador no sent què es diu a la sala d’espera, tot i que veu que hi passen coses. És l’angle mort.

A l’espectacle és molt important, per tant, el gest. I aquí és on entra el director. Lluís Elías va ser membre històric d’Els Joglars. “Vinc d’una escola on el gest té una gran importància. I sobretot la precisió del gest. Però que ningú es pensi que a l’obra hi ha mim, perquè no ho és”, comenta.

Ramon Godino, que per cert és un dels dos socis de la Versus, és qui encarna l’empresari. Els altres tres intèrprets són Berta Bahr, Alberto Lozano i Rafaela Rivas.