Rodatge de la pel·lícula Estació Rocafort en un dels túnels de TMB

(ACN) L’Ajuntament de Barcelona destinarà un pressupost anual d’entre un milió i mig i dos milions d’euros a una estratègia per incentivar la internacionalització del sector audiovisual. La mesura, consensuada amb tots els agents implicats, vol acompanyar el creixement del sector a la ciutat i enfortir-lo en un context de globalització de processos productius i continguts, segons indica en una nota el consistori. També pretén reforçar el paper de la capital catalana com a pol d’atracció de la producció audiovisual internacional. Actualment, el 57,1 % dels llocs de treball i el 61,7 % de les empreses amb assalariats de l’àmbit català es concentren a Barcelona.

Una nova triennal de les arts visuals

Pel que fa a les iniciatives encaminades a enfortir la internacionalització, un dels punts destacats és la creació d’una triennal de les arts per fixar a Barcelona el lideratge internacional en la creació i difusió de les noves creacions visuals. També es preveu un programa estable de presència a fires i mercats internacionals en l’àmbit de l’audiovisual.

A banda es vol consolidar la Barcelona Film Commission (BFC), amb accions com reformular la Taula Municipal de Rodatges, ampliar el catàleg de localitzacions, crear una comissió assessora formada per les principals associacions d’agents del sector i integrar l’ens a l’Spain Film Commission i altres fòrums nacionals per atreure rodatges a Barcelona.

A més es proposa crear, amb Turisme de Barcelona, un programa per promoure el turisme cinematogràfic sostenible i consolidar la xarxa de festivals de cinema de la ciutat.

El regidor de Cultura i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé, ha destacat que el sector de l’audiovisual és un dels que “més han desplegat les seves hibridacions”. En aquest sentit ha subratllat que “ja no es limita” a la televisió, les sèries i el cinema, sinó que “abraça” tot el “discurs digital”, que inclou fenòmens com la realitat augmentada i indústries com la del videojoc. Per això, “en un moment de transformació com l’actual”, Marcé considera que “cal una reflexió sobre quin és el paper de l’Ajuntament”, en una mapa “interinstitucional” que inclou totes les administracions.

Més continguts immersius

També hi ha accions com facilitar la generació i creació de continguts comercialitzables en l’àmbit de la realitat augmentada i l’audiovisual immersiu. I també iniciar un pla conjunt amb equipaments i centres patrimonials de la ciutat per facilitar la “complicitat” amb les empreses productores, de tal manera que esdevinguin “espais d’ideació i presentació de noves propostes i formats”.