Unes 100.000 persones han visitat la 42a Setmana del Llibre en Català entre el 20 i el 29 de setembre, segons els organitzadors de l’esdeveniment. Han ofert un reguitzell d’activitats: presentacions, signatures d’autors, tallers, concerts o taules rodones, entre d’altres. En espera de conèixer les xifres definitives, des de La Setmana asseguren que les vendes han crescut un 20 % respecte a l’edició del 2023.

Èxit del nou emplaçament

Enguany s’ha traslladat del Moll de la Fusta al passeig de Lluís Companys, un fet que ha comportat una reducció de l’espai que ocupava habitualment. En contrapartida, s’ha instal·lat en un punt més cèntric de la ciutat que ha permès augmentar-ne la visibilitat, tal com reflecteixen les xifres. De cara a la propera edició encara cal definir si es repetirà l’emplaçament.

Internacionalització de la literatura catalana

Un dels objectius de La Setmana del Llibre en Català és també promoure la internacionalització del català a través de la Llull Felowship 2024, trobada en què editors internacionals promouen i donen a conèixer les novetats editorials de la literatura catalana. El comitè organitzador de La Setmana, liderat per l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, està format per gremis i diverses institucions culturals i polítiques, com l’Ajuntament de Barcelona o la Generalitat de Catalunya.