MIGUEL VICENTE, president del clúster Barcelona Tech City "Jo destacaria sobretot la capacitat que té aquest sector per crear llocs de feina. És un sector molt jove, on la mitjana d'edat de les companyies és de menys de 5 anys, i gairebé el 20% han estat creades l'any passat. Fins i tot en aquests moments de dificultat i de crisi que hem viscut estem convençuts que hi ha oportunitat d'innovar i de crear valor en aquest sector i per això està liderant aquesta nova revolució industrial, la revolució tecnològica que estem vivint. També hem de fer més coses per millorar, les companyies ens han dit que les principals necessitats que tenen és atraure talent internacional, que a vegades no és fàcil per tots els problemes burocràtics associats, i millorar el marc fiscal i legal perquè puguem ser competitius. També continuarem en la col·laboració amb el Mobile World Congress, creiem des del sector que és una de les millors coses que han passat a la ciutat des de les Olimpíades. Realment posa Barcelona al món."

L’associació privada que va néixer com el Clúster Ecommerce & Tech s’ha convertit ara, quan celebra dos anys de vida, en el Barcelona Tech City. El clúster, però, manté la mateixa filosofia que a l’inici, impulsar i consolidar el sector del negoci digital i posicionar Barcelona com l’ecosistema tecnològic de referència al sud d’Europa.

En un acte presidit per l’alcalde Xavier Trias i la tinent d’alcalde d’Economia Sònia Recasens al CaixaForum, l’entitat ha presentat un estudi que explica l’evolució del sector en els darrers anys.

El president de Barcelona Tech City, Miguel Vicente, ha explicat que en els darrers tres anys, de 2012 a 2014, el negoci digital a Barcelona ha triplicat els ingressos, passant dels 2.000 als 6.000 milions d’euros de facturació. A més, també s’han duplicat els llocs de feina fins arribar als 10.000.

Però Vicente també ha recordat que, segons les empreses adherides (entres les quals Edreams, Privalia, Letsbonus, Softonic o Trovit), encara hi ha assignatures pendents, com millorar el marc fiscal i legal per ser més competitius o atraure més talent internacional. En aquesta qüestió, el paper que juga Barcelona al món sent la capital mundial del mòbil és clau.