El primer que crida l'atenció quan es mira el media-tic és el seu color, verd fluorescent. Un color que no és gratuït: s'assimila a la textura de les meduses i té la mateixa funció que la pell dels invertebrats, recarregar-se de llum per il.luminar l'edifici de nit. Tot en aquest edifici sostenible i energèticament autosuficient té una explicació. L'espai diàfan, els accessos, escales i ascensors als laterals per estalviar espai i la seva transparència. Vol ser un espai obert als veïns. Té les façanes diferents, depenent del sol que hi toca i s'ha pensat perque no faci ni una sola ombra als edificis del costat. L'estructura de nou plantes compta amb tubs de 18 mides diferents. Però a més de ser una icona més del 22@, el mediatic té altres qualitats. És, en paraules del seu arquitecte, un veritable brot verd. ENRIC RUIZ-GELI, arquitecte Té un cost de 24 milions d'euros. Això vol dir que cada metre quadrat ha costat 1.200 euros.

Avui, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i  Manuel Royes, delegat de l’Estat al Consorci de la Zona Franca -promotor de l’edifici- hi han fet una visita d’obres. Han pogut veure com van els treballs. L’edifici, obra de l’arquitecte Enric Ruiz-Geli, acollirà empreses dedicades a les tecnologies de la informació.

El Media-TIC destaca per la seva forma cúbica i la coberta que regula la llum i la temperatura. Els seus responsables l’han definit com un autèntic “brot verd”, tant pel color com perquè ha sabut resistir la crisi.