Entrem a Carritus.com i abans d’iniciar la llista de la compra, el web ens pregunta el codi postal ja que el portal compara els preus dels establiments que operen a Internet al voltant de casa nostra. A continuació, anem escollint entre productes classificats per després arribar a la comparació. Un cop presa la decisió, si volem, podem tramitar la comanda i demanar que ens la portin a casa. JESÚS HARO, fundador de Carritus.com "Carritus es el primer sitio en Internet que te permite finalizar la transacción. No sólo comparar." Fruit d'aquesta comparació, el consumidor pot estalviar fins a un 40%. Però aquest estalvi també neix de l'aplicació de les ofertes en temps real. El web relaciona tots els descomptes actualitzats que ofereixen cada dia els supermercats adherits. "Se llega a demostrar que utilizando ofertas en ocasiones es más barato que hacer compras de marca blanca." Els consumidors que han canviat el carret de la compra per una cistella digital creixen any rere any tot i que, al 2009, només el 14,5% de les llars va realitzar una compra en línia. Per als escèptics, el web també ofereix la possibilitat d'imprimir la llista de la compra amb la qual després passejarem pels inacabables passadissos d’un supermercat.

Els integrants i les noves incorporacions

Diuen que les comparacions són odioses però, en aquest cas, ens interessen. De moment, els presents dins la iniciativa són Caprabo, Eroski, Carrefour, Condis, Mercadona i El Corte Inglés. Però vist l’èxit del primer mes de funcionament, Alcampo i Hipercor pujaran al “carritu” el proper gener de 2011.

“Tot és gratuït a Carritus“, afirma Jesús Haro, fundador del projecte. El portal viu de la publicitat que hi pengen les marques i no cobren cap despesa a l’usuari que fa servir l’eina. Sí que existeixen els costos logístics que aplica cada supermercat en la compra en línia però depenent del gruix del consum s’arriben a suprimir.

Podem dividir una llista de la compra?

Carritus avisa el consumidor quan una part de la compra resulta més econòmica en un supermercat, i la resta, en un altre establiment. Ara bé, aquest procediment té dos inconvenients si optem per l’enviament a domicili. El consumidor hauria d’estar dues vegades a casa i les despeses de gestió també es duplicarien.

Planificar els menús de tot un mes

A banda de comparar preus entre supermercats i procedir al pagament de la comanda, el web planifica i proposa menús. De fet, aquesta va ser la idea fundacional del projecte. L’usuari pot programar els àpats de tot un mes segons uns paràmetres de pressupost, estils de cuina, ingredients predominants o depenent del perfil dels integrants de la família.

Per facilitar l’entrada al web de nous usuaris, Carritus dóna la possibilitat d’importar llistes fetes en d’altres supermercats, en cas de ser compradors habituals a la xarxa. L’acollida de Carritus és molt positiva i segons Haro, el nivell d’ús és altíssim. “L’activitat més elevada es concentra a Barcelona i Madrid, cada dia s’incorporen milers d’usuaris al sistema.” Els motius són clars. És gratuït i serveix per estalviar.