Per participar en la competició els alumnes han de dissenyar i programar un robot fet amb peces de Lego i han de desenvolupar un projecte científic, que enguany tenia com a requisit que se centrés en el problema de l’abastiment d’aigua potable. En aquest sentit els alumnes del Col·legi Sant Ramon Nonat han volgut anar més enllà i desenvolupar un projecte que tingués també una perspectiva social.

Un invent per transportar aigua potable

Així, han creat un invent que han batejat com a ithembé i que s’inspira en un altre invent: l’hippo roller. L’hippo roller és un bidó d’aigua que es transporta fent-lo girar sobre si mateix. En l’invent d’aquests alumnes han combinat sis hippo rollers amb dos carrets de supermercat per tal de poder fer girar més bidons a la vegada.

El seu plantejament és convertir les escoles en punts d’abastiment d’aigua potable en països on això és un problema i transportar-la amb l’ithembé. D’aquesta manera els infants no perden temps d’escolarització per poder anar a buscar aigua i redueixen l’esforç del transport en poder compartir un ithembé per portar diversos bidons. Per desenvolupar-lo s’han posat en contacte amb entitats socials de Barcelona i ONG i els agradaria que pogués ser una realitat.

Dissenyar un robot i aprendre a programar-lo

Per participar en la Lego League també han hagut de dissenyar i programar un robot fet amb peces de Lego que superi diverses proves sobre un taulell. I tot i que en la competició de Barcelona, que els va donar la classificació, van aconseguir una bona puntuació, han decidit refer-lo per millorar-lo.

Acompanyant la feina dels alumnes hi ha un dels professors del centre a qui anomenen entrenador. La seva tasca, de fet, és donar-los eines per desenvolupar i millorar els projectes. “El paper de l’entrenador és una mica de facilitador, de canalització de tot aquest talent que tenen ells”, comenta Lluís Sala, professor i entrenador de l’equip de Sant Ramon Nonat. De fet, reconeix que en alguns aspectes fins i tot en saben més els alumnes que ell mateix entrenador.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a