El col·legi Mare de Déu dels Àngels considera que és important que els alumnes que aprenen robòtica també sàpiguen com utilitzar aquests coneixements per millorar el món. Per això l’assignatura de Robòtica ha evolucionant fins a  transformar-se en la de Robètica. Els alumnes aprenen coneixements clau del segle XXI com són la programació, l’electrònica, la mecànica i el disseny 3D.

Aquest projecte vol fomentar a llarg termini les vocacions cientificotècniques. Vicenç Casas, professor de robètica del col·legi Mare de Déu dels Àngels, assegura que els nens ja no veuen la tecnologia com una cosa freda sinó al contrari, com una eina que pot servir per ajudar molt la gent. La Clàudia Climent, alumna de 4t ESO: “No sóc bona amb la mecànica però la robètica m’agrada molt perquè soc una persona a qui agrada ajudar.”

L’assignatura s’imparteix una hora a la setmana als alumnes de 2n de primària fins a 4t d’ESO i es treballa en equips. Els més petits comencen amb peces de Lego i els més grans realitzen iniciatives que es poden aplicar a diverses institucions com hospitals. “Estem treballant en un robot que l’hem dissenyat per a Sant Joan de Déu perquè els nens s’entretinguin,” explica la Nerea Sarrió, alumna de 3r d’ESO.

La iniciativa de robètica ha guanyat recentment el segon Premi Ètica i Ciència 2017 que atorga de la Fundació Victor Grífols.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a