Estan a punt de presentar el seu treball de recerca, aquest braç hidràulic, davant dels companys d'altres escoles. I comproven que tot estigui bé. Insert Marta Garcia i Joaquim Larroca “És una màquina que amb la força de l'aigua mou objectes. Per agafar i moure objectes de molt pes amb menys esforç. Estem nerviosos perquè hi ha molta gent i no estem segurs de si ens en sortirem bé.” La Marta i el Joaquim formen part d'un dels grups seleccionats per presentar el seu projecte al Fòrum de Recerca de primària de les Corts, que s'ha fet a la Facultat d'Enginyeria Industrial de la UPC. Hi han participat quatre centres amb treballs d'investigació que han anat des de la tecnologia fins a les ciències ambientals. Insert Pol Viñas i Sílvia Mateu “El que hem volgut fer és una simulació de les tres energies renovables que són la eòlica, la fotovoltaica i la hidràulica. Volíem simular el dia a dia de cada energia.” Francisco Fernández, Centre Recursos Pedagògics de les Corts “Les escoles al llarg del curs van treballant les diferents àrees. Aleshores, quan és el moment del fòrum de recerca, nosaltres fem la convocatòria a les escoles i elles trien d'aquests treballs que són més significatius. Quan arriben aquí, a l'exposició pública, aquest acte és el gran premi.” L'objectiu de la trobada és que els nois perdin la por d’exposar la seva feina en públic, treballin en grup, s'impliquin en la recerca i, fins i tot, s'animin a participar en les edicions d'ESO i Batxillerat del fòrum. Avui, tot i els nervis inicials, sembla que ha estat tot un èxit.
La presentació dels treballs s’ha fet a la sala d’actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona. Francisco Fernández, del Centre de Recursos Pedagògics de les Corts, explica que la modalitat de primària és diferent a les d’ESO i batxillerat, ja que són les mateixes escoles les que decideixen quins són els millors treballs per exposar davant dels companys d’altres centres, mentre que a les modalitats d’ESO i batxillerat hi ha un jurat, en alguns casos formats -fins i tot- per professors de la UPC.
Segons Fernández, per als alumnes de primària haver d’exposar els seus treballs davant d’un auditori ple amb més de 300 persones ja és tot un premi. Per això, molts ho viuen amb molts nervis tot i haver passat un procés de selecció previ a la mateixa escola.
A banda de mostrar els treballs, el Fòrum també serveix perquè els alumnes de primària perdin la por de presentar els seus treballs en públic, aprenguin a treballar en equip i segueixin apostant per la recerca en la resta de la seva vida educativa. A més, els alumnes de les diferents escoles poden fer intercanvis d’experiències, ja que després de cada exposició hi ha un torn obert de preguntes.