Lidon Gasull, directora de les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC), ha avaluat l’inici del curs escolar a Catalunya en una entrevista al betevé directe. Ho ha fet partint dels resultats negatius de Catalunya en l’Informe PISA del 2022.

Per l’aFFaC, primer la pandèmia i després “la inestabilitat” del sistema educatiu català han estat negatius per l’aprenentatge, ja que “s’han aplicat canvis i més canvis i això crea inestabilitat. Es necessita temps per assentar les novetats, que ajudi en l’educació dels alumnes per millorar els resultats”.

Balanç del primer dia d’inici del curs escolar al ‘Bàsics’
Analitzem el nou curs escolar amb Eulàlia Esclapés, directora d’Educació i Territori del Consorci d’Educació de Barcelona

La directora de l’aFFaC també demana que les millores educatives abordin “grans indicadors”, com la pobresa i la desigualtat, la distribució dels recursos o el pla contra la segregació. Critica que a Catalunya “hi ha tendència a introduir noves eines i estratègies i com no es fa seguiment, tenim resultats inesperats“. Ha posat d’exemple el pla digital durant la pandèmia, el qual “es va fer sense control ni avaluació“, afirma Gasull.

escola Auditori nou edifici 6 anys barracons
Primer dia de classe a l’Escola Auditori

Les famílies, a favor de la prohibició dels mòbils a classe

En aquest sentit, Gasull assenyala que no tot “és culpa de les pantalles” i que la prohibició dels mòbils a les aules són iniciatives favorables, però advoca per “regular les empreses que estan darrere de les aplicacions”. Per últim, ha dit que l’aFFaC ja ha tingut una primera reunió amb la consellera d’Educació, Esther Niubó, per apropar posicions. L’entitat demana “recuperar més inversió en el sistema d’ensenyament públic, el desplegament del decret d’educació inclusiva o impulsar la construcció de noves escoles”.