Aquest dimarts han començat les obres a dos trams de les línies 5 i 2 de metro que pretenen modernitzar les vies, millorar l’accessibilitat i reduir les vibracions amb l’objectiu de disminuir les incidències en el servei d’una infraestructura que bat rècords de passatgers.

El mes d’abril el transport públic de Barcelona va assolir el rècord de 62,4 milions de validacions, una xifra que supera el registre de l’octubre de 62 milions. “Estem posant tot el nostre enginy per no morir d’èxit i assegurar la comoditat i la fiabilitat del sistema perquè suporti aquests creixements que estem vivint”, ha assenyalat Xavier Flores, conseller delegat de TMB, en una entrevista al ‘bàsics’. 

“Disposar de 17 trens més permetrien millorar l’oferta de metro”

TMB ha calculat que a la xarxa de metro es podrien injectar 17 trens més que s’haurien de comprar, però apunta que aquesta xifra permetria fer créixer la xarxa: “Disposar de 17 trens més a la xarxa permetria millorar l’oferta de metro”. A més, Flores ha apuntat que quan l’L9 s’acabi permetrà regular i canviar comportaments i “servirà per buidar altres línies que ara podem tenir més col·lapsades”. El conseller delegat de TMB creu que amb la fi de les obres de l’L9 s’ha de mirar el futur de la infraestructura, que defensa que és la connexió entre la Sagrera i el Poblenou. També aposta per lligar la Trinitat Vella amb la Trinitat Nova, fer arribar l’L3 fins a Esplugues i fer que l’L2 arribi a Montjuïc i connecti amb l’aeroport.

TMB conservarà tres cotxes de la sèrie 2000 del metro

Aquest divendres es van acomiadar els trens de la sèrie 2000. Els primers trens continus o de tipus cuc, que tenien passadís d’interconnexió entre cotxes, van començar a circular el 1992, l’any dels Jocs Olímpics. “Conservarem tres cotxes de la sèrie 2000 del metro, que ha deixat de circular”, ha assegurat Flores.